Zastanawiasz się czasem nad motywacją marek, które za wszelką cenę pojawiają się we wszystkich dostępnych kanałach? Nad tym, jaki jest cel takiej komunikacji? I wreszcie – jaka jest jakość mainstreamowego contentu?
Bądź tam, gdzie możesz stworzyć unikalną relację z Twoim klientem.
Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, LinkedIn, Google+, Pinterest: masz wybór.
Rozumiejąc ideę konkretnych kanałów, specyficzny sposób komunikacji i – przede wszystkim – ich społeczność, zadajemy sobie proste pytanie: czy tam jest nasz klient? Nawet, jeśli jest, to czy szuka tam wyspecjalizowanych informacji z naszej branży. Być może szuka ich gdzieś indziej?
Jesteśmy specjalistami od wartościowego contentu, a nowe media to nasze naturalne środowisko. Codziennie opiekujemy się markami spożywczymi w sieci i dbamy, aby ich treści pojawiały się regularnie w wybranych kanałach. Z troską patrzymy na firmy, które decydują się jednak płynąć głównym nurtem i bez zastanowienia podejmują próbę bycia wszędzie.
Efekt?
Przypadkowe, pozbawione strategii publikacje na Facebooku, niskiej jakości zdjęcia na Instagramie czy też wyrwane z kontekstu sporadyczne wpisy na Twitterze.
Social media lubią zaangażowanie: nawet wybierając kanały komunikacji, w których są nasi klienci, nie możemy oczekiwać ich zaangażowania w nasze treści bez pełnego zaangażowania z naszej strony.
Jeśli marka decyduje się na komunikację przez social media, musi mieć przemyślaną strategię contentową. Strategia i jej realizacja wymaga jednak czasu. Lepiej zainwestować go w mniejszą liczbę kanałów skupiając się nie na ilość lecz jakości.
Zatem nie znajdziesz nas na Facebooku. Znajdziesz tam natomiast konsumentów marek, którymi się opiekujemy w sieci. Czym wyróżniają się ich strony na Facebooku? Dobrze zaplanowaną strategią contentową i znakomitą komunikacją ze swoją społecznością.
Wybierając kanały komunikacji dla swojej marki zrób to mądrze:
- sprawdź specyfikę kanału: demografię, cel publikacji, dostępne narzędzia i ograniczenia
- sprawdź, gdzie Twoi klienci są najbardziej aktywni
- spójrz, jak to robi Twoja konkurencja – ucz się od najlepszych z branży
- zastanów się, gdzie jest Twoja nisza: która społeczność czeka na Twój content?
I przygotuj strategię contentową, bo to ona jest podstawą do budowania autentycznych relacji w social media.
Jak odnajdują się w mainstreamie najwięksi?
Nawet mistrzowie kulinarnego contentu muszą stale weryfikować sens istnienia marki w sieci. Zobacz, jak to robi Kraft, producent m.in. kultowego serka kremowego Philadelphia.
Kraft – mistrz food marketingu, od lat lokuje swoje produkty w przepisach kulinarnych. Tworzy ciekawy, angażujący content z produktami, które kocha cały świat. Nawet mistrz ciągle się uczy. Facebook, Pinterest, Twitter, Tumblr, Instagram, Google+ i Youtube – czy to nie za dużo?
Kraft od kilku miesięcy weryfikuje swoją strategię w social media: zaniechał aktywności na Tumblr i na kanale Youtube koncentrując swoją komunikację na Facebooku, Twitterze, Pintereście, Google + oraz Instagramie.
Kolejne miesiące wróżą porzucenie kolejnych kanałów, które w przypadku Krafta angażują tylko cenny czas marketerów bez zwiększania zaangażowania społeczności.