Golden Arrow 2020: wyróżnienie dla Lafudu w kategorii digital / SEM

Choć SEM to jedno z najważniejszych i najbardziej efektywnych narzędzi digital marketingu, nadal wydaje się niedoceniane. Tym bardziej cieszymy się z wyróżnienia, które otrzymaliśmy w konkursie Golden Arrow 2020. Poznajcie Warzywne Inspiracje – serwis kulinarny marki Bonduelle, naszego Klienta, dla którego tworzymy apetyczny content kulinarny i odpowiadamy za efektywne działania paid search oraz starannie zaplanowaną strategię SEO.

Zaangażowanie czy apetyt: co jest większe u Twoich klientów?

Dziesiątki komentarzy, setki udostępnień, tysiące reakcji - również Twoi klienci z coraz większym apetytem konsumują treści w mediach społecznościowych. O co łatwiej w social media: o apetyt czy zaangażowanie? A może jedno zależy od drugiego?

Czekolada (prawie) wszystko wybacza. Komunikacja kryzysowa i RTM Hershey.

Jedna trzecia całkowitej sprzedaży produktów amerykańskiego potentata czekoladowego Hershey realizowana jest w okresie świątecznym: w okolicach Bożego Narodzenia, Halloween, Walentynek oraz Wielkanocy. Co Hershey mógł zatem zrobić, gdy tuż przed gwiazdką do klientów trafił wyjątkowo nieudany produkt? Wykorzystał wiedzę z mediów społecznościowych i zapisał się w historii internetu jako wzór real time marketingu. Case study.

Apetyt na #instafood – Instagram dla food marketerów

Ponad 350 milionów postów na Instagramie oznaczonych jest hashtagiem #food, co czyni jedzenie jednym z najpopularniejszych tematów w tym medium. Poszukiwacze popularnych treści, miłośnicy pozytywnych przekazów oraz wielbiciele wiadomości ze świata to trzy podstawowe grupy użytkowników Instagrama. Jeśli wśród nich widzisz swoich klientów, zobacz, jak możesz zaspokoić ich apetyt na #instafood.

Trendy: wygoda, zero waste i jedzenie, które leczy. Nowe kierunki komunikacji dla marek spożywczych.

Żywność funkcjonalna, posiłki zaprojektowane przez sztuczną inteligencję, jedzenie z recyklingu – brzmi jak chwilowa moda wśród hipsterów? Nie! To najnowsze trendy na rynku spożywczym. Zobacz, jak marki spożywcze odpowiadają na nowe potrzeby konsumentów.

Narzędzia food marketera: aplikacje kulinarne

Ułatwiają codzienne planowanie posiłków, inspirują do odkrywania nowych smaków, uczą i bawią. Aplikacje kulinarne pod lupą food marketera – kto i po co ich używa? Czy warto zaplanować dla nich oddzielną pozycję w budżecie? A może skorzystać z już istniejących rozwiązań?

Case study Thermomix – czy smak jest bezcenny?

25000 przepisów kulinarnych dla jednego urządzenia: to dużo czy mało? Na czym polega fenomen marketingu marki Vorwerk i jego legendarnego robota kuchennego?

Jak zaspokoić głód w internecie? O mikro momentach w życiu food marketera.

Premierowy odcinek ostatniego sezonu “Gry o Tron” obejrzało (legalnie) na HBO ponad 17 milionów widzów. Dziewięciu na dziesięciu z nich miało w tym czasie telefon w ręku lub w zasięgu wzroku. W ciągu godzinnego odcinka serialu widz przynajmniej kilkukrotnie zerkał na swój telefon sprawdzając godzinę, wiadomości, szukając informacji na temat ulubionego bohatera. Ilu widzów “Gry o tron” mogło zobaczyć...

Marketing trends 2019 cz.5: czego food marketer może nauczyć się od SpaceX?

Użytkownicy Facebooka spędzają już ponad trzy razy więcej czasu oglądając relacje na żywo w porównaniu do zwykłych materiałów video. Czy to znaczy, że Twoja marka powinna przerzucić się na relacje live kosztem tradycyjnego contentu? Poznaj jeden z najszybciej rozwijających się trendów marketingowych - live video. 5 narzędzi - które wybrać? Mamy dla Ciebie dobrą i złą wiadomość. Dobra wiadomość: znamy...

Influencer z sąsiedztwa. Food marketing trends 2019 cz.4

Zastanawiasz się, czy inwestować we współpracę z dużym influencerem? Kuszą Cię milionowe zasięgi oraz tysiące reakcji? Poczekaj! Znamy narzędzie, dzięki któremu wyznaczysz precyzyjną drogę dla swojej komunikacji. I znajdziesz autentycznego ambasadora swojej marki. To lokalny influencer marketing. 5 trendów: który wybrać? Mamy dla Ciebie dobrą i złą wiadomość. Dobra wiadomość: znamy 5 najnowocześniejszych narzędzi digital marketingu dla firm spożywczych. Zła wiadomość:...

Dla kogo gotuje Asystent Google? Food marketing trends 2019 cz.3

Alexa, Asystent Google i Siri to narzędzia, które powstają, aby ułatwić nam życie. Sterowanie głosem wydaje się tak intuicyjne i proste, że marketerzy dostrzegli w nim ogromny potencjał sprzedażowy. Warto jednak zadać sobie pytanie: kto potrzebuje asystenta głosowego – marketerzy czy ich klienci? 5 top trendów Mamy dla Ciebie dobrą i złą wiadomość. Dobra wiadomość: znamy 5 najnowocześniejszych narzędzi digital marketingu...

Trendy food marketingu 2019 cz.2: o czym Twój klient rozmawia z botem?

80% marketerów planuje włączenie chatbotów do regularnej komunikacji w ciągu dwóch najbliższych lat. Jesteś jednym z nich? Sprawdź, czy Twój klient jest gotowy na rozmowę ze sztuczną inteligencją o… O czym Twój klient w ogóle chce rozmawiać z chatbotem? Trendy - łapać jeszcze gorące, czy poczekać, aż ostygną? Mamy dla Ciebie dobrą i złą wiadomość. Dobra wiadomość: znamy 5 najnowocześniejszych...

Gorące trendy w food digital marketingu 2019 cz.1: czy warto poczekać, aż ostygną?

Materiały video, live, storytelling, rozszerzona rzeczywistość... Warto inwestować w chatboty czy raczej w funkcję sterowania głosem? Wydaje Ci się, że Twoja marka potrzebuje nowych narzędzi marketingowych? 5 gorących trendów w food marketingu: sztuczna inteligencja chłodnym okiem. A nuż, widelec: 5 top trendów w digitalu Mamy dla Ciebie dobrą i złą wiadomość. Dobra wiadomość: znamy 5 najnowocześniejszych narzędzi digital marketingu dla firm...

Jak pachną wirtualne truskawki? O (nie)przyjemnościach e-grocery

Szacuje się, że w samych Stanach Zjednoczonych do 2022 roku klienci będą wydawać rocznie już 100 miliardów dolarów na zakupy spożywcze online. Dziś co drugi Amerykanin kupuje żywność paczkowaną przez internet. Europejczycy nie pozostają w tyle: roczna wartość zakupów spożywczych przez internet w 2025 roku we Francji i Wielkiej Brytanii sięgnie 25 miliardów dolarów. Czy Twoja marka jest już...

Food marketing: przepis na przepis (na szarlotkę)

Zastanawiasz się, czy miejsce Twojego produktu jest w przepisach kulinarnych? Wyniki badań Lafudu mogą rozwiać Twoje wątpliwości: już ponad 90% gotujących Polaków uważa internet za swoje główne źródło inspiracji w kuchni, a 72% używa składników wymienionych w przepisie kulinarnym. Dlaczego więc nie inspirujesz ich swoim produktem? Jak znaleźć markę piekąc szarlotkę? W maju 2018 r. Lafudu i Kantar Millward Brown...

Food marketing: czym nakarmić influencera?

Mają miliony fanów i dużo do powiedzenia. Instagramerzy, youtuberzy, blogerzy: nowi celebryci ery mediów społecznościowych. Wyznaczają trendy, szokują, potrafią sprzedać wszystko. Czy rzeczywiście wszystko? I jak mogą pomóc lub zaszkodzić Twojemu produktowi? Siła zaufania Słowo “influencer” rezonuje już od kilku lat w świadomości marketerów. Z raportu Business Insider (The Influencer Marketing Report 2018) wynika, że wskaźniki zaangażowania odbiorców są już średnio...

Food marketing: jak znaleźć się na szczycie choinki Google?

Gorączka świąteczna opanowała cały internet. Marki spożywcze przeznaczają ogromne budżety na kampanie zasięgowe. Twój produkt dobrze czuje się w kuchni? Poznaj zatem strategię, dzięki której produkt ma szansę znaleźć się wśród najchętniej poszukiwanych treści w wyszukiwarce Google w szczycie sezonu. Sprawdziliśmy – to działa! Właściwy produkt na właściwym miejscu Betty Crocker, Pillsbury, Wilton, Martha Stewart, King Arthur Flour: co łączy te...

Case study: Maggi – koncentrat food marketingu

Czym doprawić zupę? Maggi! Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek z koncernu Nestlé jest obecna na rynku już ponad 120 lat. Przyglądamy się dziś jej strategii… w trakcie liftingu. Maggi i błyskawiczna historia marketingu Choć przepisów na prawdziwy, domowy rosół znajdziemy miliony (pod frazą “broth recipe” w wyszukiwarce Google znajdziemy aż 75 milionów przepisów), to idea jest jedna: gotować tak długo, aby...

Case study: śladem klientów KraftHeinz

Strategie food marketingowe największych marek: dokąd prowadzi droga, którą idą nasi klienci? KraftHeinz, jeden z największych światowych potentatów na rynku spożywczym, postanowił przyjrzeć się uważnie ludziom, nie technologiom. To konsumenci, według Krafta, wskazują markom najlepsze kanały komunikacji. Jakie? Pierwsi w internecie Amerykański potentat na rynku spożywczym KraftHeinz, producent m.in. słynnego na całym świecie serka Philadelphia, to pionier internetu. Magazyn Forbes...

Case study: w kuchni z Betty Crocker

Strategie food marketingowe pod lupą: choć jej twarz zmieniła się w ciągu całego stulecia kilkukrotnie, to stała się najbardziej rozpoznawalną ikoną amerykańskich kulinariów. Kim właściwie jest Betty Crocker i dlaczego tak wielu Amerykanów jej ufa? Kim jest Betty? Betty Crocker (General Mills, USA) - jedna z wiodących marek wśród producentów dodatków cukierniczych, mieszanek do ciast, linii sałatek, puree ziemniaczanych oraz utensyliów...

Nowe problemy w kuchni. Czy Twoja marka je rozwiąże?

Lafudu
Polska od kuchni: jak przekonać dziecko do zdrowego jedzenia, czym nakarmić wnuki, aby zrobić im przyjemność? Co jeść, gdy brakuje apetytu? Jakim daniem zdobyć serce dziewczyny? To tylko kilka z wielu problemów, jakie zdefiniowaliśmy tworząc kulinarne persony dla food marketerów. Czy wiesz już, jakie wyzwania komunikacyjne stoją przed Twoją marką? Gdy w maju 2018 r. wraz z Kantar Millward Brown...

Kulinarne persony: męska kuchnia na widelcu

Gotując budzą zachwyt i apetyt na więcej. W ich kuchni znajdziemy najwięcej gadżetów, ale też… najwięcej mięsa. Wiemy, co motywuje prawdziwych macho do gotowania. Przyjrzyjmy się prawdziwie męskiej kuchni. Analizując wyniki badań przeprowadzonych przez Kantar Millward Brown i Lafudu w maju 2018 r. widzimy, że  wśród osób aktywnie zainteresowanych gotowaniem (użytkownicy platformy Fooder) największą grupę stanowią kobiety - aż 87%,...

Kulinarne persony: seniorka z apetytem na życie

Jedzą, bo muszą, gotują, kiedy chcą. Najstarsza grupa gotujących Polek i jej przedstawicielka, Helena, w jedzeniu szuka czegoś więcej niż smaku. Poznajmy kulinarnych seniorów. Analizując wyniki badań przeprowadzonych przez Kantar Millward Brown i Lafudu w maju 2018 r. widzimy, że  wśród osób aktywnie zainteresowanych gotowaniem (użytkownicy platformy Fooder) największą grupę stanowią kobiety - aż 87%. Dlatego wśród nakreślonych przez nas pięciu...

Kulinarne persony: dojrzałe kobiety gotują perfekcyjnie

Gotują, bo lubią. Mają więcej czasu, cierpliwości i umiejętności. Kolekcjonują przepisy, dzielą się swoimi kulinarnymi odkryciami. Co trzecia gotująca Polka to kobieta dojrzała. Zaglądamy do świata Marty - mistrzyni domowych ciast. Analizując wyniki badań przeprowadzonych przez Kantar Millward Brown i Lafudu w maju 2018 r. widzimy, że wśród osób aktywnie zainteresowanych gotowaniem (użytkownicy platformy Fooder) największą grupę stanowią kobiety -...

Kulinarne persony: jak gotują millenialne (i inne) matki

Gotujący millenialsi
34% gotujących Polaków to kobiety z pogranicza 2 najbardziej aktywnych zakupowo pokoleń: millenialsów i pokolenia X. Przyjrzeliśmy się dokładniej grupie skoncentrowanej na rodzinie oraz karierze (25-44 lat) i stworzyliśmy kolejną kulinarną personę. Poznaj Gosię. Czy Twoja marka rozwiąże jej problemy? Analizując wyniki badań przeprowadzonych przez Kantar Millward Brown i Lafudu w maju 2018 r. widzimy, że  wśród osób aktywnie zainteresowanych...

Poznaj kulinarne persony: student w kuchni

“Kim jesteś w kuchni?” Z tym pytaniem do 2 000 polskich internautów zwrócili się badacze Kantar Millward Brown oraz Lafudu. Z badania wyłoniły się 4 nowe kategorie wiekowe, które nie są w pełni spójne z tradycyjnym podziałem, który już znasz. Okazuje się, że zachowania w kuchni determinowane są nie tylko wiekiem oraz zasobnością portfela, ale przede wszystkim stylem życia oraz...

Food marketing: czy millenialsi to Twoi klienci?

Co jadają millenialsi, czy pokolenie “Z” potrafi gotować, czym inspirują się w kuchni silver surferzy? Czy Twoja marka potrafi odpowiedzieć na te pytania? Tylko głębokie zrozumienie segmentacji klientów, między innymi poprzez właściwe zdefiniowanie person, pozwala na tworzenie udanych kampanii. Więc kim dokładnie jest Twój gotujący klient? Cztery pokolenia w tradycyjnym ujęciu marketingowym “Praktycznie każda marka walczy o millenialsów” stwierdziła niedawno Martha Stewart,...

Pomóż swojemu konsumentowi, a on pomoże Tobie (swoim portfelem)

Zastanawiasz się, jak skutecznie trafić do odbiorcy w dobie skrajnego nadmiaru komunikatów, bodźców i opcji? Spędzasz mnóstwo czasu próbując okiełznać nowe, innowacyjne strategie dostarczane w tempie, które nigdy wcześniej nie było udziałem marketingowych specjalistów? Czy w tej pogoni za “innowacją” nie gubisz przypadkiem zdrowego rozsądku?

Foodbox 2018: relacja z konferencji o food marketingu w nowych mediach

Foodbox
Powiem to krótko: po wielu latach pracy w marketingu dla największych marek spożywczych spełniło się nasze marzenie. Zgromadziliśmy w jednym miejscu i czasie specjalistów od digital food marketingu oraz prawie setkę marketerów z branży spożywczej.

Nie ma nas na Facebooku: dlaczego nie warto być w mainstreamie

Dlaczego nie ma nas na FB?
Zastanawiasz się czasem nad motywacją marek, które za wszelką cenę pojawiają się we wszystkich dostępnych kanałach? Nad tym, jaki jest cel takiej komunikacji? I wreszcie - jaka jest jakość mainstreamowego contentu?