Powiem to krótko: po wielu latach pracy w marketingu dla największych marek spożywczych spełniło się nasze marzenie. Zgromadziliśmy w jednym miejscu i czasie specjalistów od digital food marketingu oraz prawie setkę marketerów z branży spożywczej.
Efekt?
Ponad siedem godzin wypełnionych merytoryką i case studies, sprawdzone narzędzia, baza najbardziej aktualnej wiedzy z branży. I choć sami zajmujemy się tym wszystkim na co dzień, to zebranie tej wyspecjalizowanej grupy profesjonalistów pozwoliło nam spojrzeć na food marketing z nowej perspektywy.
Foodbox 2018 – Digital Marketing Conference for Food Only to pierwsza w Polsce konferencja poświęcona skutecznemu marketingowi produktów spożywczych w nowych mediach. 23 maja w Warszawie byli z nami specjaliści z wiodących marek obecnych w naszym kraju: m.in. Bakalland, Bonduelle, Colian, Danone, Kujawski, Maspex, Kamis, Mosso, Piątnica, Provitus, Mlekpol, Vortumnus, Wawel, Warmia czy Zott.
Na konferencji pojawili się też marketerzy z mniejszych, rodzinnych firm spożywczych, a sesja networkingowa uświadomiła wszystkim uczestnikom, przed jak różnymi wyzwaniami stają marki niezależnie od swojej wielkości.
To był pracowity i inspirujący dzień.
Romek Lubczyński (Coders Lab) i Rafał Wadlewski (ZT Kruszwica) omówili największe zmiany w food marketingu na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat. Opowiedzieli o wyzwaniach technologicznych, jakie stoją przed markami i marketerami, co dodatkowo podsumował w swojej prezentacji Grzegorz Mogilewski z Lafudu:
“Nowe, innowacyjne narzędzia komunikacyjne dostarczane są w tempie, które nigdy wcześniej nie było udziałem marketingowych specjalistów. Przyszłość branży food leży w mobile i dopasowanych treściach”.
Michał Kociankowski (Synergion) opowiadał o trendach w kulturze jedzenia, codziennych wyborach konsumentów, ich przyzwyczajeniach, historycznych i nowych rolach pożywienia, a także o wyzwaniach zakupów spożywczych online.
O sile content marketingu w branży spożywczej oraz tworzeniu strategii contentowych mówił Łukasz Badowski z naszego zespołu. Łukasz opisał też case study marki Bonduelle prezentując efekty skutecznej strategii content marketingowej.
Zaskakujące okazały się wyniki badań na temat preferencji kulinarnych Polaków, zaprezentowane przez Marcina Pawilno-Pacewicza (Kantar Millward Brown). Badania na grupie prawie 2 000 osób pokazały m.in. preferencje gotujących internautów, ich stopień zaawansowania w kuchni oraz skuteczność marketingową lokowania produktów w przepisach kulinarnych.
Kamil Polny – na co dzień digital producer w Lafudu, ale też blogger parentingowy opowiadał o influencer marketingu, nowych możliwościach budowania kampanii opartych o autorytet influencerów oraz podpowiedział, jak powinna wyglądać modelowa współpraca na linii marka – influencer.
Jak zawsze bardzo ciekawie opowiadała charyzmatyczna Janina Bąk (janinadaily.com) – podczas naszej konferencji zdradziła, jak badać konsumentów, którzy nie chcą być badani. Janina przedstawiła m.in. jak wykorzystać grywalizację, badania “Quantum insight” oraz “Brand Lift” w analizach marketingowych.
Przemek Modrzewski (Google) skoncentrował się na danych: jak przetwarzać je tak, aby służyły do stałego optymalizowania kampanii, jak odróżnić krytyczne dane od mniej istotnych oraz jak mądrze zautomatyzować wybrane działania. Pojęcie danych i automatyzacji w FMCG rozszerzyli również specjaliści z Ipresso – Marta Dębska i Michał Wojciechowski.
Na koniec Wojciech Bauman (Bunge) podsumował konferencję celnymi spostrzeżeniami na temat wyzwań współczesnego marketingu obserwowanymi z punktu widzenia członka najwyższej kadry zarządzającej.
A co uczestnicy mówią o Foodbox 2018?
“Tematy trafione w punkt, dwudziestominutowe panele, które zawierały esencję, kreatywni ludzie z doświadczeniem”
_
“Podobała mi się tematyka poruszanych zagadnień, szczegółowe podejście do procesów analitycznych i monitoringu prowadzonych kampanii w Internecie, różnorodność prelegentów, praktycy, pożyteczne informacje odpowiadające realnym potrzebom kategorii Food, różne perspektywy, akcenty położone na nowe technologie i zmieniającą się rzeczywistość.”
_
Bardzo wartościowe było uświadomienie nam faktów dotyczących zmian, o których wiemy ale nie odpowiednio szybko na nie reagujemy, informacje na temat technik badań niestandardowych, przybliżenie jak wygląda współpraca z blogerem z ich perspektywy
Zgadzamy się, rzeczywistość food marketera zmienia się bardzo dynamicznie, więc już planujemy kolejną edycję konferencji. Jeśli chcielibyście wziąć w niej udział, piszcie do nas na kontakt@lafudu.pl – chętnie poruszymy tematy, które interesują Was najbardziej.
Obejrzyj zdjęcia z konferencji FoodBox 2018:
Więcej informacji znajdziesz na:
www.foodbox.pl